לפתור דחיינות במהירות?

איך אפשר לפתור דחיינות במהירות

מאמר זה בוחן את נושא הדחיינות ומציע פתרונות מעשיים להתגבר עליהם במהירות. הוא מתעמק בסיבות העומדות מאחורי הדחיינות, טכניקות שונות להילחם בה, ומדגיש את החשיבות
של נקיטת מעשה.

עלות הדחיינות


עלות הדחיינות יכולה להיות מדהימה. זה יכול להשפיע על כל היבט בחייו של אדם, מעבודה ועד ליחסים אישיים. דחיינות עלולה להוביל להחמצת הזדמנויות, עבודה באיכות נמוכה יותר ואפילו אובדן עבודה. זה יכול גם לגרום ללחץ משמעותי, חרדה ורגשות אשמה ובושה.


למה אנחנו דוחים? פותרים את התעלומה


הסיבות לדחיינות: לפי מחקרים, ישנן 15 סיבות עיקריות מדוע אנשים דוחים משימות:

  • לא יודעים מה צריך לעשות
  • לא יודעים איך לבצע
  • לא רוצים לעשות משהו
  • לא אכפת אם זה ייעשה או לא
  • לא אכפת כשמשהו נעשה
  • אין מצב רוח לבצע
  • נוהגים לחכות עד הרגע האחרון
  • מאמינים  שעובדים טוב יותר תחת לחץ
  • חושבים שיכולים לסיים את המשימה ברגע האחרון
  • חוסר מוטיבציה להתחיל
  • שוכחים
  • האשמת מחלה או בריאות לקויה
  • מחכים לרגע הנכון
  • צריכים זמן לחשוב על המשימה
  • דוחים משימה אחת לטובת עבודה באחרת

חלק מהחוקרים מסווגים שני סוגים של דחיינות: דחיינות פסיבית ודחיינות אקטיבית

דחיינים פסיביים: מעכבים את המשימה כי הם מתקשים לקבל החלטות ולפעול לפיהן
הדחיינות נובעת בגלל חרדה, רגשות פחד, דימוי עצמי נמוך לעיתים קרובות צורה זו של דחיינות עלולה  גם לגרום לפגיעה באיכות החיים.

דחיינים אקטיביים: דוחים את המשימה בכוונה
1.    בדרך כלל אינם מתוסכלים עם מועדים ואינם מאבדים את יכולת הריכוז שלהם בלחץ זמן. לעתים קרובות הם אוהבים לעבוד תחת לחץ.
2.    דוחים בכוונה משימות כדי לנצל טוב יותר את זמנם וכך מגבירים את המוטיבציה שלהם
3.    יכולת עמידה בלוחות זמנים – לרוב הם מצליחים לסיים את המשימות בזמן.
4.   שביעות רצון ואמונות מהתוצאה – נוטים לא להיות מרוצים מהתוצאה כאשר הם עובדים לאט ומסיימים את העבודה הרבה לפני המועד האחרון.

הצורך בפעולה

למרות ההשלכות השליליות של דחיינות, אנשים רבים נאבקים להתגבר עליה. החדשות הטובות הן שישנן טכניקות פשוטות שיכולות לעזור לאנשים להתגבר על דחיינות ולהשיג את מטרותיהם. על ידי נקיטת פעולה ויישום טכניקות אלו, אנשים יכולים לשבור את מעגל הדחיינות ולהתחיל לחיות חיים פרודוקטיביים ומספקים יותר.

טכניקות פשוטות באמת יכולות לעזור להתגבר על דחיינות?

בהחלט, להלן מספר טכניקות ליישום כל אחת לחוד או את כולן ביחד

1. לפרק משימות גדולות למשימות קטנות, משימות ברות ביצוע – כאשר עומדים בפני משימה מרתיעה, יכול להיות קשה לדעת היכן להתחיל. פירוק משימות גדולות למשימות קטנות יותר הניתנות לביצוע היא דרך יעילה להתמודד עם כל אתגר. על ידי פירוק משימות לנתחים ניתנים לניהול, אתם יכול להתקדם במהירות וביעילות רבה יותר. אסטרטגיה זו גם עוזרת לכם להישאר ממוקדים ויוצרת מוטיבציה על ידי מתן יעדים קונקרטיים שניתן להשיג. (אל תשכחו לתגמל את עצמכם)

2. לבצע את המשימות שהכי קשה דבר ראשון בתחילת יום עבודה – זהו את שעת הכוח שלכם זהו הזמן האופטימלי לבצע משימות מורכבות שדורשות מאיתנו ריכוז מקסימלי, מחקרים מצאו כי אצל מרבית האנשים שעות הבוקר אלו השעות שאנחנו הכי פרודוקטיבים.

3. עבודה עם לוח זמנים מוגדר והימנעות מהסחות דעת יכולה להיות אחת הדרכים היעילות ביותר למקסם את הפרודוקטיביות. קביעת זמנים ספציפיים לכל משימה ועמידה בלוח הזמנים יכולים לעזור לנו להישאר ממוקדים במשימות שלנו ולהימנע מבזבוז זמן על פעילויות מיותרות.

4. להתחייב בפניי אדם אחר על ביצוע המשימות – התחייבות יוצרת מחויבות כלפי עצמכם ובנוסף נכנס פה גם גורם "הלא נעים לי" אם לא תעמדו בהתחייבות כלפי אחר איך תצטיירו בפניו?

5. לעשות כמה שיותר אוטומציה זה יכול לחסוך לנו זמן, אנרגיה וכסף בטווח הארוך בכך שהוא מאפשר לנו להתמקד במשימות חשובות יותר תוך אוטומציה של משימות שגרתיות.

6. הפסקה מהעבודה יכולה להיות בעלת השפעות עוצמתיות על הפרודוקטיביות והיצירתיות שלנו. בין אם מדובר בארוחת צהריים, פעילות ספורטיבית, מדיטציה, האזנה למוזיקה או חלומות בהקיץ, "ההפסקות" הללו עוזרות למוח שלנו להיכנס לשלב נוסף, ומאפשרות לנו לחזור עם  מוטיבציה, רעיונות ואנרגיה טריים.

7. להאציל לגורם אחר שיטפל במשימות "הקשות" לביצוע- אם יש  משימות חשובות או דחופות שדוחים אותן שוב ושוב מכל סיבה שהיא, כדאי לבחון אם אלו משימות שניתן להאציל אם האופן נקודתי או מתמשך.

לסיכום, דחיינות יכולה להיפתר במהירות
על ידי הבנת הסיבות השורשיות שלה, יישום טכניקות פשוטות ויעילות.
בעזרת תרגול והתמדה כל אחד יכול לנצח את הדחיינות ולשפר את הפרודוקטיביות שלו.

להזמנת הרצאה: ניהול זמן נכון – הגישות החדשות

יכול לעניין אותך גם:

הוספת תגובה

אודות

 Adminz – שירותי משרד לעסקים בצמיחה הוקמה בשנת 2013.
צוות המקסימות של  Adminz – שירותי משרד ואנוכי, עובדות ומספקות שירותי מזכירות ומשרד לעסקים מתחום הבניה והנדל"ן, סטרטאפים, יועצים עסקיים, מרצים ומנחים ועוד…

שירות אישי ובוטיקי הכולל משימות פשוטות ועד משימות מורכבות בעברית ובאנגלית למשל: מענה למתעניינים, כתיבה, שליחה ופולואפ להצעות מחיר, הפקת חשבוניות קידום ומעקב גביה, ספקים, הכנה והפקת דוחות, משימות אדמיניסטרטיביות ועוד..

כל זה מייצר לעסקים שקט ניהולי, "חוסך זמן" ממקד אותם בעשיה ובשורה התחתונה מאפשר לצמוח ולעשות יותר.

בנוסף לפעילות העסקית, מהכרות עם אתגרי העסקים בכלל והעסקים הקטנים בפרט, למדתי וחקרתי את נושא ההתייעלות וכיום, מתמחה בניהול זמן ופרודוקטיביות (מרצה ומייעצת).

פתרונות עסקיים

מוצרי אדמינז