למה לא?

להחליט מה לא לעשות! חשוב באותה מידה כמו להחליט מה כן לעשות!- סטיב ג'ובס

לכולנו יש 24 שעות ביממה, 1440 דקות, 86,400 שניות

כבעלי עסקים אנחנו רוצים להיות יעילים ואפקטיבים, לפעמים (אם לא תמיד) אנחנו במרוץ אינסופי של משימות ומטלו, מנסים להספיק כמה שיותר, ולסחוט את הלימון עד הסוף.
 היכולת להגיד לא! משפיעה על ההתנהלות שלנו הן בפן המקצועי והן בפן האישי.

כשמתרגלים ומטמיעים יכולת זו, היא פשוט הופכת להרגל. הרגל חשוב שמשנה חיים – היכולת להגיד לא!

לרובנו קשה לסרב לבקשות, קשה לנו להגיד לא! כי לא נעים לנו, כי אנחנו לא רוצים לפגוע, כי חוששים מה יגידו עליי? כי אולי נצטרך בעתיד משהו ואם נסרב היום איך נבקש בעתיד? ויש עוד ועוד תירוצים שאנחנו מספרים לעצמנו או כי גם כך חונכנו.

תכלס בסופו של יום, לעיתים כבעלי עסקים אנו מוצאים את עצמנו עושים דברים שלא רצינו, שלא תכננו והכי חשוב שאינם משרתים את המטרות העסקיות, המטרות הכלכליות והמטרות האישיות שלנו, וכך אנו מוצאים את עצמנו עסוקים במשך היום בכיבוי שרפות.

זיכרו, על כל מה שאתם אומרים כן יש משהו אחר שאתם אומרים עליו לא!

​ בטח נתקלתם באחד המקרים:

  • לקוח שמתקשר בשעות לא שעות
  • חברה שמתקשרת שהיא בפקקים בדיוק כשאתם באמצע משימה חשובה אבל כשאתם מתקשרים אליה היא תמיד לחוצה ואין לה זמן.
  • הגיסה שבדיוק נזכרה שלמחר היא ממש רוצה שתכינו את עוגת השכבות שכולם אוהבים.
  • הלקוח שפתאום מבקש ממכם עוד משהו קטן למרות שסיכמתם הכל מראש.
  • המתעניין שרוצה יעוץ חינם.

ויש כמובן דוגמאות נוספות ומצבים למכביר, כשאתם אומרים כן לאחד מהמצבים האלו או מצבים דומים, זה אומר שאתם חיים לפי סדרי עדיפויות של מישהו אח, שאתם זונחים בצד את המטרות והיעדים שלכם, תחשבו אם הייתם אומרים לא לאחת הסיטואציות האלו וגם לאחרות, כמה אנרגיה וזמן בפועל היה מתפנה לכם, כמה תסכול היה משתחרר.

הדרך באמת להגיע לפרודוקטיביות מקצועית ואישית, זה לא לעשות יותר, להספיק יותר,  זה דווקא לעשות פחות דברים, אבל טוב יותר, ממוקד יותר,  בסופו של יום צריך להגיד הרבה יותר ״לא״ מאשר ״כן״, שימו לב זה ממכר אז תדאגו למינון נכון.

 איך לומדים להגיד לא?

  • תתאמנו – תתחילו בסיטואציות שיותר נוח לכם להגיד לא.
  • קיבעו לעצמכם גבולות – למשל עד איזו שעה אני עונה ללקוחות, מתי זה הזמן "לפטר" לקוח.
  • שתפו בכנות את הסיבה למה לא – אנשים אוהבים שקיפות שיוצרת אמון.
  • חלקו את ה'לא' לחלקים – אולי יש משימות, נושאים שתוכלו להתחייב עליהם מתוך כלל הבקשה ולאחרים תסרבו.
  • עזרו במציאת פתרון אחר למבקש – תהיו יצירתיים , בסופו של דבר לכל סיטואציה יש פתרון.

אני מאמינה בצעדים קטנים, מתרגלים, מתרגלים, מתרגלים, מטמיעים והופכים להרגל ואז אפשר להתקדם לשלב הבא.

לסיכום:

כשנתרגל את אמירת הלא וניישם אותה תתפנה אנרגיה ממוקדת יותר, תצליחו לייצר פניות, ותצליחו לייצר עבורכם מיקוד וייעול בהתאם למטרות וליעדים שהצבתם לעצמכם בעבודה ובחיים האישיים.

נשמח לעמוד לשירותך ולקידום העסק שלך,
צוות ADMINZ

יכול לעניין אותך גם:

הוספת תגובה

אודות

 Adminz – שירותי משרד לעסקים בצמיחה הוקמה בשנת 2013.
צוות המקסימות של  Adminz – שירותי משרד ואנוכי, עובדות ומספקות שירותי מזכירות ומשרד לעסקים מתחום הבניה והנדל"ן, סטרטאפים, יועצים עסקיים, מרצים ומנחים ועוד…

שירות אישי ובוטיקי הכולל משימות פשוטות ועד משימות מורכבות בעברית ובאנגלית למשל: מענה למתעניינים, כתיבה, שליחה ופולואפ להצעות מחיר, הפקת חשבוניות קידום ומעקב גביה, ספקים, הכנה והפקת דוחות, משימות אדמיניסטרטיביות ועוד..

כל זה מייצר לעסקים שקט ניהולי, "חוסך זמן" ממקד אותם בעשיה ובשורה התחתונה מאפשר לצמוח ולעשות יותר.

בנוסף לפעילות העסקית, מהכרות עם אתגרי העסקים בכלל והעסקים הקטנים בפרט, למדתי וחקרתי את נושא ההתייעלות וכיום, מתמחה בניהול זמן ופרודוקטיביות (מרצה ומייעצת).

פתרונות עסקיים

מוצרי אדמינז